22. helmikuuta 2014

Uusi minä ja lomille lompsis!


Hiio-hoi! Lomalle lähtö on aivan käsillä!

Josta päästään näppärästi aasin siltana siihen, että tykkään että elämässä on deadlinejä! Luulin tulleeni pisteeseen jossa asioiden annetaan rauhassa lipua eteenpäin omalla painollaan, lallatilaa, ilman nykypäivän tehokkuusajattelua, mutta on myönnettävä pienen pysähtymisen jälkeen, että sana "omalla painollaan" ei ole sitten niin yhtään minua! Liika lepääminen ja völläily tekee selvästi hulluksi. Olen tekevä ihminen! Haluan saada konkretiaa aikaan. Haluan kehittyä! Luulin jo hukanneeni valtaisan draivin joka pitää ihmisen liikkeessä, mutta se olikin mennyt luuhaamaan kaappiin piiloon ja kaipasi selvästi rohkaisua astua uudelleen freimille. Mutta olen luvannut sille, etten enää päästä elämän- ja ajanhallintaa käsistäni (itsensä johtaminen?), jottei sen tarvitse enää luikkia häntä koipien välissä pakoon. Uusia juttuja on siis tulossa ja reissun jälkeen luvassa tulevaisuuden suunnitelmista tarkemmin!

Muista Lorna Jane pop up shoppi Kaakkurin Liikussa to 20.3. klo 16-20.
Kaikille avoimet ovet ja salille maksutta reenailee!

Koska tässä minidieetissä oli selkeääkin selkeämpi päämäärä ja deadline = loma ja rantakunto kahdessa viikossa, koin heti motivaation kiihtyvän sataseen jolloin päätöksessä oli helppoa pysyä. Missään vaiheessa ei ole ollut oloa etten jaksa nousta polkemaan pyörällä aamuvarhaisella, sillä näin mielessäni huojuvat palmut ja valkoisen hiekkarannan joita kohti tähtäsin. Yleisvire on ollut mitä mainioin sillä hiilareiden vähentäminen itseasiassa kevensi askelta. Ekan viikon piinannut nälkäolo tasottui toisella viikolla. Ja tottahan toki kaventuva uuma, varjoissa piirtyvät lihakset ja ne päälle iisisti sujahtavat vaatteet buustasivat aimo annoksella positiivista asennetta! En ajattele että tämä "jakso" miinuskaloreineen olisi jotenkin hidastanut kisakunnon edistymistä. En, sillä tällä minidieetillä on ollut erittäin piristävä vaikutus koko projektiin sillä olen nähnyt mitä piileviä vatsapaloja rasvavaraston alla on! Valmentaja on kyllä koko ajan vakuuttanut että lihasta löytyy ja tulee lisää, mutta katsokaas kun sehän menee niin (ja jo toistan itseäni) mutta en usko ennen kuin itse näen :) Kaksiviikkoinen on ikäänkuin lisännyt henkistä varmuutta ja valanut uskoa tekemiseen sekä auttanut ymmärtämään jutun juonta paremmin.


Kahvia lentokentällä...

Hesessä...

ja kotona... aina yhtä hyvää! <3

Että mitä haluan tällä sanoa? No sitä että jatkossa pilkon kehonrakennusprojektini pienempiin osiin. Jos päämäärä on "kisakunto kevät 2015", tavoite on aivan liian kaukainen, epämääräinen ja hahmottamaton. Ei. Harjoituskauden treeniin tarvitaan jotain täsmällisempää. Vielä en osaa sanoa mitä... koska se ei voi liittyä painoon tai mittanauhaan, mihinkään ulkoisiin tekijöihin, sillä tästä eteenpäin kisadieetin alkamiseen saakka minä kasvan enkä pienene ;) Onko teillä ideoita? Välitavoitteet ovat tärkeitä jotta matkasta saa puristettua kaiken irti. Koska siten tiedän pystyväni parempaan. Uskon näin olevan muillakin vai mitä ajattelette? Viime kesän housut jalkaan 3 kuukaudessa, painosta 5 kiloa pois 2 kuukaudessa, 100:n vatsalihaksen haaste tämän kuun aikana, yms... Sellainen ympäripyöreä lupaus "laihdutan" tai "lisään lautaselle salaattia" ei johda mihinkään. Realistinen tavoite, sille takaraja, päätös ja tuloksia ropisee!

salille!

Sitten ne tulokset. Tiukka ruokavalio, aerobista lisättiin ja salisarjoja pidennettiin.

Kahden viikon lomakuntoresepti:
-8 x 30min aamuaerobista tyhjään mahaan.
-10 x sali.
-79 kpl punnittua ruoka-annosta (+yksi "rennompi" ravintola-annos).
-Litroittain vettä.
-xx kuppia kahvia.

Muutos laadukkaina vessakuvina :) näyttää tältä:







Yllättävän iso ja nopea muutos! Siksi olen tiiraillut ja ihaillut tiivistynyttä masua nyt melkein päivittäin. Ensin ajattelin että olenko vähän pöliä, mutta totta hemmetissä kuvaan kun kumpareitten eteen on tehty töitä! Tämä näky pitää taltioida! Se on oma murheenkryyni-mahani jonka kanssa on pitänyt purra hammasta eniten. Onhan se kahden raskauden jäljiltä venynyt, jonka vuoksi oli elämäntapamuutosta aloittaessa reippaasti heikompi muihin lihaksiin verrattuna. Ja edelleenkin laahannut kehityksestä vähän jäljessä. Siksi jännitti, saanko vatsan timmeytymään. En voi kuin kiittää valmentajaa joka kertoi taikasanat. Terveellistä ruokaa, hiilareita vähemmälle ja pitkää sarjaa salilla jotta kulutus kasvaa jolloin rasvaa palaa. Loman jälkeen ollaan melko pian taas pehmeässä kunnossa jolloin paidan helma ei enää nouse, koska alla ei ole "mitään nähtävää". PALJON on vielä tehtävää kisakuntoon, mutta tällä minidieetillä tavoiteltiinkin rantakuntoa ja saavutin sen! Että sitä OIKEAA dieettiä ja kuoriutumista odotellessa!! (Ennen sitä pitää tehdä vain "parit" salit...)


jee, "palat" ;)

rantakunto done, jee! 

Reissun jälkeen hiilihydraatit palautetaan takaisin normaaliin, elän plussakaloreilla ja lihaskasvatustalkoot jatkuvat. Yritin pyytää kauniisti koutsilta voisiko hiilareita vähentää edes pikkiriikkisen, mutta vastaus kuului napakasti: "Harjoituskauden kuntoa pitää vain oppia sietämään". Niin. Eikä siitä sitten sen enempää. Olo tulee olemaan pöhö, vatsa pullottaa ja joudun ostamaan kokoa isommat housut. Mutta se on kestettävä jotta lihakselle mahdollistetaan paras mahdollinen kasvualusta.


välipalaa...

... ja lounasta <3


KIITOS kaikille tsemppauksesta, palautteesta ja kysymyksistä joita olette lähettäneet! Jokaisesta viestistä tulee hyvä mieli ja olen otettu, kun huomaan että projektini tsemppaa teitä siellä! Kokemus opettaa, sanotaan, ja autan tosi mielelläni sekä kerron vinkkejä jos vain osaan tällä kokemuksella. Kiitos myös kotijoukoille ja tiimille jotka jaksatte potkia persauksille; heh, mies läksytti minut salille viikonloppureissulla ja itse meni kaljalle (jes), mutta juuri näin se toimii. Vahvat tukijoukot auttavat niinä heikkoina hetkinä! <3

Kukkia teille <3


Minusta on ihan älyttömän hienoa että terveelliset elämäntavat, puhdas ruoka ja hyvinvointi kiinnostavat. Monella tuntuu olevan haasteena miten päästä alkuun. Ruokavalion arkipäiväiset valinnat tuovat pysyvimmät tulokset. Se mitä syöt maanantaista perjantaihin merkitsee eniten. Viikonloppuna voi sitten höllätä naruja. Alkuun pienillä muutoksilla ja kun ne ovat automaattisesti osa arkea, sen jälkeen ruokavaliota voi viilata lisää. Täysremontti toimii harvalla ja saattaa olla liian raju muutos hetkessä joka johtaa vain jojoiluun koska mieli ei pysy niin nopeassa muutoksessa mukana. Jos sinulla on unelma, tavoittele sitä ennakkoluulottomasti, koska sinä ja vain sinä itse voit sen omalla panoksellasi saavuttaa! Muutos ei synny hetkessä eikä helpolla, mutta on kaiken sen vaivan arvoinen!

Mutta tiedättekö mitä? Nyt alkaisi armoton pakkaamisrumba, mm. eväiden teko, sillä lentokoneen "ruoka" on öö, sanotaan nyt kauniisti, on hieman yksipuolista. Haha, meinasin mennä lankoja pitkin soittaessani matkatoimistoon tiedustellaakseni ruokien mukaan ottamisesta, josta kerrottiin että omia eväitä voi ottaa käsimatkatavaroihin mutta ei siellä mitään piknikkiä voi pitää koska lentokoneestakin voi ostaa syötävää. Kyllä joo voi ostaa, mutta onko se ruokaa?? Noot. En sitten jaksanut kiistellä asiasta, vaan kiitin vinkistä, sillä teen kuitenkin niin kuin parhaaksi näen, kehoituksesta huolimatta. Lentsikkapiknikkiä siis luvassa. Änkyrä mikä änkyrä :) Onneksi ruoka kohteessa on erittäin hyvää!

treeniselfie :)

Mutta nyt blogi hiljenee reiluksi pariksi viikoksi. Aah, tunnen jo varpaiden uppoavan kuumaan hiekkaan... Lupaan käydä päivittämässä ainakin muutaman kuulumiskuvan BakaraBlogin facebookkiin ja instaan @bakarablogi. KIITOS kun kuljette mukana myös siellä ja kommentoitte & tykkäätte! Ja ai niin, mahtavaa hiihtolomaa teille kellä sellainen on! Se on Adios!

Terkuin, Tii <3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti