2. heinäkuuta 2013

Iltatreenin kapinailmiö

Wuhuu! Eka pukkarikuva ikinä! :) 

Menin salille eilen klo 20. Ennätyspainot kehiin ja erinomainen draivi päällä! Jeah beibe! Uloskirjautuminen siinä klo 22:24. Kotona suihku, iltapala huiviin ja uni tuli.

Säpsähdin ylireippaaseen: "Ääiiitiiiii, heräääää!". Automaattinen herätyskello oli päällä kesälomasta huolimatta :) Ja se ääni ei lakannut ennen kuin äiti vastasi. "Joo, äiti tulee", yritin teeskennellä siinä horroksessa yhtä aktiivista. Ajattelin kellon olevan varmaan jotain kolme-neljä aamuyöllä, sen verran hakatulta kropassa tuntui, vaan ei, oli todellakin aamu ja kello kävi "jo" seitsemää. *haukotus*

Raahauduin alakertaan. Joka paikkaa särki ja kolotti. Ei hyvä. Mutta kyllä koneisto siitä käynnistyi aamupalan ja KAHVIN voimin.

Tuntemus ei ole ihme. Olen ajoittanut rääkit jo kuukausien ajan suht säännöllisesti aamupäivälle/iltapäivälle. Nyt on kuunneltava kroppaa oliko aamuinen reaktio vain tottumattoman shokki rytmin muutokseen vai kapinoiko elimistö iltatreeniä vastaan. Huomenaamullahan sen näkee :)

Nyt iltasalille tykittämään jalkapäivä pois alta! :D Hoplaa!

Milloin sinä treenaat; onko rytmi säännöllinen vai käyt miten sattuu? Entä aiheuttavatko mahdolliset muutokset tuntemuksia?

Treeniterkuin, Tii <3

6 kommenttia:

  1. Ja aamuraporttia pukkaa: ei läheskään niin paha kokemus kuin pelkäsin. Ehkä kroppa tottui jo, koska kyseessä on ASENNEKYSYMYS! :D Mitä tuota pohtimaan syntyjä syviä, kun vaihtoehtoja ei ole. Salille on mentävä ja rako on raivattava johonkin väliin, väsytti aamulla tai ei. Aurinkoista päivää ruudun toiselle puolelle! :D

    VastaaPoista
  2. Mulle tuo iltatreeni on tosi pyllystä, mutta teen sen, koska se sopii parhaiten mun rytmiin. Ikinä en tekis noin myöhään mitään! En nukkus koko yönä, koska saan aina niin kovan adrenaliinipiikin. Olen ennen ollut aerobisen liikunnan urheilija ja nyt (FitFarmin superdieetillä) salireenit täytyy ajoittaa syömisen kanssa oikein. Se on mulle haastavaa. Miksen vaan voi mennä sillon ko haluan ja syödä sillon ko haluan? (joo ja siis tiiän tähän kaikki ne oikeet perustelut, mutta silti pittää vängätä :D)
    Aamulenkit on niin ihania, kun ei oo kovin varhaista herätystä ja salille on mun pakko päästä niin, että viimeistään klo 21 oon poies.

    VastaaPoista
  3. Hei sho(e)paholic ja kiva kun viestittelit! :) Syömisen ajoitus on niin tärkeää, kantapään kautta piti minunkin oppia uusi rytmitys. Eli toinen vänkääjä täällä :) Tsemppiä dieettiisi, tuloksia syntyy varmasti :)

    VastaaPoista
  4. Juu se rytmitys on ja mun pitää muutenki enemmän oppia terveelliset elämäntavat just syömisen kanssa. Olen muuten ihan puolimaratonkunnossa fyysisesti ollut (kevään ollut melkein koko ajan kipeä, mutta peruskunto edelleen ihan ok), mutta ruokatottumukset huonot. Nyt ne korjataan ja sitten se onkin hyvä. Uskon, että laihtuisin jopa "ihan itsestään" jopa sillä että ottasin kunnon ruoka-ajat ja söisin kohtuudella oikeaa perusruokaa :)

    VastaaPoista
  5. Itse teen joko tosi aikaista aamupunttia tai myöhäistä iltapunttia (22-24 välillä). Toimii itsellä parhaiten :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moi Sirpale! :) Parasta kun olet löytänyt ITSELLESI sopivan rytmin :)

      Poista