12. kesäkuuta 2013

Poseeraustreenejä!

Mitääää - mulla näkyy haukkariii! Kuva: Mari
Ah, ihanuus ja elämys! Meillä oli eilen neljän upean fitnesspimun kesken ihka ensimmäiset pose- ja kävelytreenit. Ai niin, että mitkäkö? Valaisen hieman, koska siellä lienee uusia lukijoita, joille laji ei ole vielä tuttu :) Bikini Fitness kilpailun yksi arviointiosioista on poseeraukset eli esitellään vartalon rakenne ja kurvit edestä, sivuilta ja takaa. Tässä Anna Virmajoen malliesimerkit IFBB:n sivuilta. Lavakävely- ja liikkuminen ovat myös osa arvostelua. Esikarsinnassa ja finaalissa kävelyjen koreografiat ovat erilaiset. Treenasimme kävelyt luonnollisesti loppuun saakka, koska finaalipaikkoja tavoitellaan, tietysti!

On erinomaisen opettavaista seurata toisten liikkumista ja asentoja. Olemme kaikki samalla viivalla, kun kellään ei ole vielä kisakokemusta hankittuna ja kropan työstäminen on alkutaipaleella. Treeneissä olimme siis yhtä öö aapisen laidalla, mutta silti löytyi jo silmää sille, mikä toimii ja mikä ei. Yhdessä jaoimme toisillemme kuumat hothot-vinkit. "Tuo olkapäätä eteen". "Kierrä lantiota". "Pyrstöä pystöön"... Pitää ahmia lisää maailman huippujen esimerkkejä youtubesta, jotta voi kehittyä paremmaksi ja varmemmaksi. Vielä liikkeet hakevat ja horjuvat, mutta hei come on miss malttamaton, nämä olivat sinun ensimmäiset varsinaiset posetreenisi :) Tästä se lähtee! Oli ennen kaikkea älyttömän hauskaa, hyvässä hengessä! Näitä lisää! Thank you girls!

Pyrin pitämään posetreenit osana viikko-ohjelmaa salin ja venyttelyjen lisäksi. Ei tarvitse sitten panikoida kisa-ajankohdan lähestyessä. Tai, no, paniikki tulee joka tapauksessa, mutta ei ainakaan sen vuoksi, ettei olisi aloittanut treenejä ajoissa :) Tähän panostetaan satasella!

Seuraavaan postaukseen kirjoitan muutoksista joita uuden haasteen myötä on tullut, niin treeniin kuin ruokavalioon. Kroppa on kirjaimellisesti käynnistynyt :) Palataan - moi! <3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti