24. helmikuuta 2013

Treeni kulkee

Uudet maailman kevyimmät treenipoponi.
Aah, salitreeni. Mikä ihana tekosyy ;) Juuri tätä olen kaivannut! Siirryin 4.2. kotitreenistä Superdieetin koko vartalon saliohjelmaan. No okei-okei, ei muutos sujunut heti alusta alkaen lennokkaasti kuin tanssi. Kuntosalin raudan haju, miehiset laitteet (yäk), muiden hönkiminen vieressä ja miten-päin-tähän-laitteeseen-mennään toivat hieman haasteita, mutta katse peiliin ja asenteen tsekkaus. Mitä kitiset siinä. Haluan kroppaan muutosta ja täältä sitä saa!

Saliohjelma läpi kolme kertaa viikossa, 10min pyörää tai crosstraineriä alle + loppuun pienet venyttelyt ja palautusjuoma. Ruokavaliossa pysytty (lähes täydellisesti), puntaroitu ja liha-annokset valmiina pakkasessa.

Perheenäiti-yrittäjä-vaimo-yhdistelmällä treenit on olleet pakko ajoittaa kukonlaulun aikaan. Eli kello soimaan 05:30, vesilasi naamaan ja salille heti kun ovet aukeaa. Melkoinen shokkiherätys, mutta kun ei ole vaihtoehtoja, kaikkeen tottuu :) Kun tulen virkistyneenä salilta, perhe on vasta unisena heräilemässä. Äiti on ollut niin reipas ja kello lyö vasta puoli kahdeksan :)

Uskomattomia tuloksia "vain" kolmessa viikossa. Vaikka mitoissa, kuvassa tai painossa ei ole tapahtunut juurikaan muutosta, kropassa oleva "höttö" alkaa selvästi tiukentua ja perse ei enää löllöä siinä määrin kuin ennen. Raskausmahakin roikkuu vähemmän. Lihakset ovat hulluna rautaan ja raejuustoon. Olen kompaktimpi paketti!

Vaikka Superdieetin ohjeilla tuloksia syntyykin pikkuhiljaa, olen silti alkanut pohtia panostamista juuri itselle suunnattuun ohjelmaan ja ruokavalioon. Etten olisi alati jolloin ihmedieetillä, vaan ruokailut ja liikunnat olisivat juuri minulle räätälöidyt ja tavoitteelliset. Alan näyttämään enemmän riu`ulta kuin terveeltä ja lihaksikkaalta. Eniten pääkopan sisällä hämmennystä aiheuttavat ruokailut. On nälkä ja vaikka syön ohjeiden mukaan, silti on nälkä. Dieetti ei enää palvele tarkoitusta.

Niinpä sovin tapaamisen personal trainer Sami Alalaurin kanssa ja keskustelutuokio varmisti ajatusta entisestään. Sovimme näin alkuun kolmen kuukauden paketista, jossa hän rakentaa lihaskasvuun tähtäävän saliohjelman. Haluan kauniisti erottuvat, solakat lihakset sekä ruokavalion jota ei tarvitse ihmetellä. Homma käynnistyy tietysti kuntotestillä jotta voidaan varmistua missä lähtökunnossa rouva on. Kääk ja samalla mahtavaa! Olen täpinöissäni! :)

Tämä päivä oli välitavoitteeni. Vaikka tässä ei täydellisessä bikinikunnossa (vielä) ollakaan, siitä huolimatta, aamulla lähtee lento Gran Canarialle = viikon L-O-M-A. Ja arvaa mitä, salikamppeet on mukana - myös lomalla ;) Mä oon niin koukussaaaaa!

Hyvä fiilis! <3

4. helmikuuta 2013

Plörinäksi meni

Kuvan lähde >
Rymysin portaissa. Jalka lipesi ja jalkaterä kääntyi yli. Naps-naps-kuului. Pottuvarpaassa kaksi hiusmurtumaa josta pamahti kuukauden aktiiviliikuntakielto.

Näin elämä saattaa muuttua sekunnissa.

Pari ensimmäistä päivää on olleet yhtä tuskaa. Lähinnä vaikeuksia pääkopan sisällä käsitellä asiaa. Olen juuri saanut loistobuustin treeniin ja sitten tämä.

MITÄ SITTEN? Jos sulla on varpaassa pikku pipi, estääkö se liikuttamasta muita osia? Ettei vaan säälipaska meinaisi nostaa päätään? EI, tekosyille ei anneta enää valtaa, vaan painutaan salille tapahtuneesta huolimatta. Reeniä-reeniä!